Skip to main content

ZWINSTRAAT 15 - 8340 SIJSELE | MAANDAG - VRIJDAG VAN 08u TOT 19u

VRAGEN & INFORMATIE

DIENSTEN

In onze praktijk kan je terecht voor eerstelijns gezondheidszorg. We hebben hierbij aandacht voor zowel de fysieke, als de mentale gezondheid. Indien nodig word je doorverwezen naar een arts- specialist of andere gezondheidsmedewerker.

Je kan onder andere bij ons terecht voor:

  • Acute problemen bij zuigelingen, kinderen en volwassenen
  • Algemene check-up
  • Algemene preventie en preventieve kankeronderzoeken (borst, baarmoederhals, prostaat, darm, …)
  • ECG (electrocardiogram)
  • Bloedafnames
  • Gynaecologie, pilcontrole, uitstrijkje, zwangerschapsbegeleiding
  • Vaccinaties van kinderen en volwassenen
  • Snijwonden en kleine ongevallen
  • Wratten en huidletsels
  • Gezondheidsvoorlichting, reisadvies
  • Arbeidsongevallen
  • Gezins- en levensvragen, begeleiding
  • Begeleiding van chronische aandoeningen (bloeddruk, suikerziekte, allergie, obstipatie, longziekten, …)
  • Thuiszorg en organiseren thuisbegeleiding
  • Palliatieve thuiszorg, stervensbegeleiding
  • ….

Vragen

Hoe en voor wie een huisbezoek aanvragen?

Huisbezoeken zijn voorbehouden voor mensen die niet mobiel genoeg zijn of te ziek om naar de praktijk te komen. Gelieve indien mogelijk deze voor 11u aan te vragen via het secretariaat.

Hoe kan ik een afspraak voor 2 of meer personen maken?

Wanneer je met 2 personen komt, boek je best 2 afspraken na elkaar. Indien er geen 2 opeenvolgende afspraken beschikbaar zijn, kies je best een ander gepast moment of neem je contact op met het secretariaat.

Ik ben een nieuwe patiënt. Wat breng ik mee?

Je brengt best je identiteitskaart en je medicatiefiche mee (indien je dit hebt).

Hoe kan ik betalen?

In de praktijk kan je contant betalen, via payconiq of met bancontact. Voor huisbezoeken vragen we om zoveel mogelijk contant te betalen.

Kan ik de praktijk per mail bereiken?

De praktijk is bereikbaar op het mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. De mailbox is er voornamelijk voor praktische zaken en wordt niet altijd meteen bekeken. Voor medische problemen of urgente zaken kom je langs of neem je telefonisch contact op.

Kan ik telefonisch voorschriften verkrijgen?

Het gebruik van medicatie vereist medische opvolging. Het is de bedoeling dat je tijdens de consultatie voldoende voorschriften vraagt om toe te komen tot de volgende consultatie. Vandaar ook dat medicatie vragen voor anderen niet is aangewezen.

Ik moet een attest laten invullen?

Voor het invullen van attesten is tijd en informatie noodzakelijk. Hiervoor maak je best een afspraak. Zo kunnen we de nodige info bevragen en indien nodig lichamelijk onderzoek doen. We vullen alleen attesten in die stroken met de waarheid.

Wat als ik denk dat er beeldvorming noodzakelijk is?

Voor medische beeldvorming (RX, echo, scan) is er telkens een voorschrift van de dokter nodig. We vragen hiervoor om eerst op consultatie te komen, zodat we kunnen evalueren welke beeldvorming je het beste krijgt.

Ik heb een snijwonde, wat nu?

Met een snijwonde kan je ook bij de huisarts terecht. Er kan dan indien nodig een hechting gebeuren. Aangezien dit wat tijd in beslag kan nemen, vragen we wel om hiervoor steeds vooraf contact op te nemen.

Wat als ik zwanger ben?

Wij begeleiden u graag vanaf de kinderwens en doorheen het verloop van de zwangerschap. Voor heel wat consultaties en onderzoeken kunt u bij de huisarts terecht, steeds in samenwerking met uw gynaecoloog.

Kan ik mijn medisch dossier zelf zien?

Vaccinaties en de uitslagen van bepaalde onderzoeken kan je terugvinden op www.mijngezondheid.be.

Wat is Helena?

Helena is een online, beveiligd platform dat de communicatie met betrekking tot je gezondheid, tussen jou en je zorgverleners vergemakkelijkt.

Indien je je aanmeldt op het Helena-platform, kan je digitaal medische voorschriften, doorverwijsbrieven of medische attesten ontvangen. Dit gebeurt steeds in overleg met de huisarts.

nuttig